Vilkår

Vilkår og betingelser


Når du har bestilt og betalt for pakke med kampanjemateriell, så er du med på bevisstgjøringskampanjen og festdagen Nisjebutikkens dag.

 

Vårt kampanjemateriell er laget og utformet for at butikkene skal kunne oppnå mest mulig SYNLIGHET og SLAGKRAFT ved aktiv bruk. Hver enkelt butikk må kjøpe sitt eget kampanjemateriell, og det er IKKE lov til å dele med f.eks en nabobutikk. Har dere en veldig stor butikk med mange store vinduer, ja da anbefaler vi at dere kjøper 2 pakker.

 

Det er KUN de butikkene som har bestilt og betalt for kampanjemateriellet, som har lov til å bruke det. Dette gjelder både det trykte materiellet og bildefiler til markedsføring i sosiale medier, skjermer i butikk o.l. All ulovlig bruk/misbruk blir fakturert med et fast straffegebyr pr.publisering/bruk. Mer informasjon finner du i selve kjøpsvilkårene og i kampanjeportalen (ressursportalen).


DIGITALT KAMPANJEMATERIELL

Digitalt kampanjemateriell er bildefiler til bruk for markedsføring i sosiale medier, og til digitale skjermer i butikk (det siste er nytt i år). Vi har bildefiler tilpasset de forskjellige formatene du trenger – og med tekst på nynorsk (1) eller bokmål (2) slik at du selv velger hva du vil bruke. Vi har kampanjefiler med årets farge til alle format – og vi har noen budskapsfiler i format 1:1 til bruk i innlegg på facebook/instagram. Årets kampanje- og budskapsfiler blir gjort tilgjengelig for nedlasting i ressursportalen (kampanjeportalen) fra midten av september. Portalen får du tilgang til når du har betalt for pakke med kampanjemateriell.

 

Når dere bruker kampanjens bildefiler i sosiale medier, så skal dere alltid bruke emneknaggene #nisjebutikkensdag2023 og #nisjebutikkensdag. Dere skal og tagge innleggene/story med @nisjebutikkensdag (vilkår for bruk). Slik når dere bedre ut med budskapet – og vi kan dele innleggene videre i story i våre kanaler. Vinn-vinn for alle med mer oppmerksomhet rundt budskap/kampanje og økt synlighet!

Digitale filer SKAL IKKE brukes i «kreative» kolasjer eller i egenkomponerte bilder. De skal heller ikke brukes med filter eller rammer.

 

FYSISK MATERIELL

BRUK AV MATERIELL

Som tidligere år så inneholder pakken trykksaker med det viktige butikkmateriellet. Denne delen er den viktigste delen for SYNLIGHET for selve butikken din, med bl.a. fargesterke plakater og ballonger!

 

Butikkmateriellet består av 25 stk plakater i A4 format, 25 stk i A3 format, 50 stk ballonger og 3 stk buttons. Nytt i år er at vi legger ved 1 stk handlenett til hver butikk.  Vi starter utsending av pakkene med det fysiske kampanjemateriellet i starten av november.

Ønsker dere trykkfil til gatebukk?

De butikkene som ønsker det får tilsendt trykkfil ved å henvende seg til Giske på post@gb-design.no

 

Avisannonser o.l.

Til annonser (avis o.l.) så trenger dere fargekoder for årets kampanje, og fonter iht Nisjebutikkens dag sin visuelle profil. Alle annonser skal også godkjennes for å sikre at budskapet vårt fremkommer korrekt, og ihht strategi & plan for Nisjebutikkens dag. Kontakt Giske på post@gb-design.no for fargekoder, fonter og godkjenning av annonser.

 

Når kan plakater & ballonger tas i bruk?

Heng opp plakater fra mandag 20. november og fargelegg gaten/senteret ditt i den sorte uka! Fyll på med ballonger og aktiviteter selve festdagen, lørdag 25. november.

 

Når skal kampanjemateriellet tas ned?

Alt av kampanjemateriell skal bort etter stengetid lørdag, og senest mandag morgen før åpningstid. Årets kampanje er da over og julehandelen bør få den fulle fokus hos alle butikker.  

 

BESTILLINGSFRIST

Siste ordinære bestillingsfrist er søndag 5. november kl. 23.59.

PRISER

Pris på en pakke kampanjemateriell er kr. 890,-+ mva.


Vi oppmuntrer flest mulig til å være tidlig ute med bestilling. Sene bestillinger gjør det vanskelig å skaffe rett mengde trykksaker til pakkene, samtidig som det medfører både ekstraarbeid og økte kostnader for oss. 



BESTILLING OG BETALING

Når du trykker på bestilling her på hjemmesiden så blir du sendt videre til vår bestillingsside hos Butikkutvikler AS.


I bestillingen må du oppgi butikknavn, organisasjonsnummer, butikkens postadresse, e-postadresse, samt et MOBILnummer som kan brukes til sporing av pakke (PostNord/Posten).


VIKTIG: Vær nøye når du fyller ut bestilingsskjema – og bruk butikkens navn (ikke ditt eget). Dette handler om sporing av pakkene, utsendinbg av informasjon fra oss OG at vi får oversikten over hvilke butikker som er med på kampanjen.

 

Betaling av kampanjemateriellet foretas via Stripe med kredittkort til Butikkutvikler AS, org. nr 918 399 720 MVA. Dette er helt trygt. 


Du blir bedt om å legge inn ZIP-code, som er ditt postnummer. Kvittering sendes deg/butikken på oppgitt e-post i løpet av noen dager. Har du ikke fått kvittering, eller har du mistet den? Ta kontakt på post@butikkutvikler.no så hjelper vi deg.

REFUSJON OG ANGRERETT

Ettersom kjøp av pakke umiddelbart gir deg tilgang til deler av materiellet, gis det ikke refusjon dersom du likevel ikke skulle ønske å være med. Ved kjøp av kampanjemateriell gjelder vilkår for kjøp mellom næringsdrivende - og du har IKKE angrerett som forbruker ihht. kjøpsloven.

Kjøpet refunderes IKKE.

GJENNOMFØRING AV DAGEN

IKKE MOTTATT PAKKE?

Vi sender ut det fysiske kampanjemateriellet fortløpende fra starten av november. Alle pakker sendes med sporing hos PostNord og Posten.

Ta kontakt med Gøril, post@butikkutvikler.no for å få ditt sporingsnummer. 


GJENNOMFØRING AV DAGEN

Vi har, naturlig nok, ingen mulighet til å «kvalitetssikre» alle deltagende butikker. Det er vårt ønske at butikkene som blir med på kampanjen kan stå inne for kjerneverdiene som vi mener at unike og selvstendige butikker bør stå for; KVALITET, FAGKUNNSKAP, SERVICE & KJØPSOPPLEVELSE.

 

Under markeringen av Nisjebutikkens dag skal det IKKE fokuseres på tilbud, salg og prisreduksjoner. Samtidig betyr det ikke at du ikke kan ha et salgsstativ i et hjørne eller andre vanlige tilbud. Poenget er at det IKKE er TILBUD som skal frontes gjennom kampanjen. Nisjebutikkens dag handler IKKE om pris på en vare, men kvaliteten på det dere tilbyr av varer & tenester – og ikke minst den lokale verdiskapingen som din butikk står for.

 

 

MISBRUK

HAR DU IKKE KJØPT KAMPANJEMATERIELL HAR DU HELLER IKKE LOV TIL Å BRUKE  DET

Husk: Det er ikke ulovlig å kopiere eller "låne" bilder på internett uten å ha løyve eller bruksrett. Det er straffbart og medfører erstatning (straffegebyr) ihht Åndsverksloven. Dessuten er også dårlig forretningsskikk ihht Markedsføringsloven. Vi praktiserer straffegebyr på kr 5000,- pr publisering ved ulovlig bruk og misbruk.  

SAMARBEID

Giske og Gøril driver hvert sitt firma. Nisjebutikkens dag er et felles prosjekt som ble etablert i 2017. 

Har du spørsmål til kampanjen du ikke finner svar på her eller i kampanjeportalen kan du sende en

e-post til info@nisjebutikkensdag.no